한국뚱뚱(韩国东东)은 2016년 8월부터 한국과 중국인들의 일상과 대중문화를 소재로 중국에서 영상콘텐츠를 제작하고
방송하는 한중 (韩中) 크리에이터 이다. 2018년 인민일보의 중국개혁개방 40주년 기념 특별기획으로 '전세계 50인의 대표중 1명'으로 선정 됐다. 텐센트, oppo모바일, 자연당화장품, 알리바바, 티몰 등의 중국 메이저 브랜드사와 브랜드 협업을 하고 있으며, 지난 2019년 9월에는 중국예능인 망고tv의 '공부학도 (10부작)' 에도 출연했다. 오는 7월에는 자신의 이름을 건 타오바오 쇼핑몰 'YYOUTH'를 오픈했다. YYOUTH는 한국뚱뚱이 원픽 (ONE PICK)한 한국의 화장품, 반려동물용품, 식품, 의류, 액세서리 등의 편집샵 이다.
DongDong is a Chinese creator who produces and broadcasts video contents based on Chinese daily life and popular culture. Her story is very ordinary, but it is becoming a great medium for connecting the correct cultural awareness and communication of ordinary people in two different countries. Now she is loved as the most influential Korean in China.
芒果TV_中国电视综艺_중국예능_10부작
문복희는 'Eat with Boki' 유튜브 채널을 운영하고 있는 푸드 크리에이터 이다. 500만명(2021.1월 기준)의 유튜브 구독자들로 부터 큰 사랑을 받고 있다. 구독자수의 70%가 미주, 유럽, 동남아 지역일 만큼 한식의 세계화를 이끌고 있는 강력한 인플루언서 이다. 그는 먹는 모습에 감성과 ASMR을 융합한 깔끔한 미쟝센으로 그만의 영상미로 차별화 되고 있다.
지난 12월부터는 중국플랫폼에도 진출해 14억 중국인들과 식문화(食文化)으로 소통하고 있다.
BOKI is a mukbang creator who runs the 'Eat with Boki' YouTube channel. It is loved by 4.6 million YouTube subscribers (based on 2020.10.12). As 70 percent of subscribers are from the America, Europe, and Southeast Asia, it is a powerful influencer that leads the globalization of Korean food. He is distinguished by his own visual beauty with his neat Mise-en-Scène, which combines eating sensibilities with ASMR. Since October 15, he has also entered the Chinese platform and communicated with 1.4 billion Chinese through food culture.



